ONLY MUSIC

Na samym początku uprzedzam, że dzisiejszy wpis będzie inny od poprzednich. Z tego powodu, że ogarnął mnie cudowny świąteczny nastrój p...


Na samym początku uprzedzam, że dzisiejszy wpis będzie inny od poprzednich. Z tego powodu, że ogarnął mnie cudowny świąteczny nastrój postanowiłam, że ten post będzie poświęcony tylko i wyłącznie MUZYCE. A dokładniej moim muzycznym odkryciom, piosenkom i wykonawcom, o których w magiczny sposób sobie przypomniałam lub zwyczajnie niedawno się o nich dowiedziałam.

At the beginning I want to tell you that today's post will be different from previous ones. Engulfed me a wonderful festive mood and for this reason I decided that this post will be dedicated exclusively MUSIC. I will talk about my musical discoveries, about songs and singers, which reminded me in a magical way or just recently I found out about them.


Święta- błogosławiony czas odpoczynku od szkoły- to okres, w którym muzyka wypełnia dosłownie każdą chwilę każdego wolnego dnia. W czasie przerwy świątecznej miałam nieograniczoną ilość czasu, którą z przyjemnością poświęciłam na "przekopywanie" Internetu (i nie tylko), w poszukiwaniu nowych brzmień i wykonawców. 

Easter- blessed time of rest from school- a period in which the music fills literally every moment of my days off. During the Easter break I had an unlimited amount of time, which I spent on search of new sounds and singers in the Web (and not only).


1) Mimo, że znam pokaźną liczbę utworów, włącznie z ich wykonawcami, a moja playlista rozrasta się w niewiarygodnie szybkim tempie, większość piosenek pozostaje, w moim przekonaniu, "bezpańskich". Tak też było z piosenką Another love. Okazało się, że majowe wydanie ELLE, mojej modowej "biblii", jest niezawodnym źródłem wiedzy muzycznej. Gdyby nie comiesięczna lektura Tom Odell nadal byłby mi nieznany. Morał z tego taki, że trzeba czytać gazety!

Although I know a considerable number of songs, their authors too, and my playlist is growing at an incredibly rapid pace, most of the songs remains, in my opinion, "stray". So it was with the song Another love. It turned out that the May edition of ELLE, my fashion "bible", is a reliable source of musical knowledge. Without this magazine Tom Odell would still be unknown to me. The moral is such that you need to read magazines!



2) Moja miłość do Francji i wszystkiego, co z tym krajem związane, przejawia się nie tylko w częstych wizytach w Paryżu, czy w niezliczonych ilościach mini-Wież Eiffla w moim pokoju (to chyba się leczy), ale również w sentymencie do francuskojęzycznych piosenek. Możecie wyobrazić sobie moją euforię, gdy natknęłam się na piosenkę Dernière danse. Adila Sedraia (Indila) automatycznie trafiła na pierwsze miejsce ulubionych wykonawców, a jej piosenek słucham bez ustanku.   

My love for France and everything associated with this country, manifested not only in frequent visits to Paris, or in countless amounts of mini-Eiffel Towers in my bedroom, but also in sentiment towards Francophone songs. You can imagine my elation when I came across a song Dernière danse. Adila Sedraia (Indila) automatically became my favorite artist, and I constantly listen to her songs.

 

3) The Rembrandts i I'll be there for you. Kto kiedykolwiek oglądał serial Przyjaciele, wie o czym mówię. Jest to piosenka mojego dzieciństwa, która nigdy mi się nie znudzi. Przypomniałam sobie o niej, gdy znów zaczęłam oglądać Przyjaciół (relaks po całym dniu w szkole), co szczerze polecam każdemu. Tego nie da się opisać, to trzeba usłyszeć!

The Rembrandts and I'll be there for you. Who ever watched the TV series Friends knows what I mean. It is a song of my childhood which I never get tired of. I remembered about it when I started watching Friends again (relax after a day at school). As you can see old love not rust. This cannot be described, you have to hear it!


4) Nie można powiedzieć, że piosenka lub jej wykonawca jest szczególnym odkryciem. Właściwie to wcale nim nie jest, ale postanowiłam ją tu dodać, ponieważ jest bardzo wyjątkowa. Nie jestem fanką trylogii Hobbit i nie ukrywam tego, ale piosenka I see fire, którą wykonuje Ed Sheeran sprawia, że mam ciarki na skórze. Uważam, że nie tylko ta piosenka zasługuje na uznanie i zachęcam do zapoznania się z pozostałym dorobkiem muzycznym tego artysty. 

I can't say that this song or artist is a special discovery. Actually it does not, but I decided to add it here because it is very unique. I'm not a fan of the trilogy The Hobbit and I don't hide it, but the song I see fire, which performs Ed Sheeran makes that I have tingle on the skin. I believe that not only this song deserves recognition and I encourage you to read the rest of this artist's musical achievements.


5) Kolejna piosenka z serii "Dzięki ci, ELLE". Gdy po raz pierwszy usłyszałam London Grammar wiedziałam, że jest to coś dla mnie. Mimo że od popu zdecydowanie wolę rock, to piosenką Strong zdobyli moje serce. Nie wiem za sprawą czego tak się stało (muzyki, tekstu a może wykonania), ale jest to fakt niezaprzeczalny i nieodwracalny- kocham to!

Another song from the "Thank you ELLE" list. When I first heard London Grammar I knew that this is something for me. Although I prefer the rock or metal music, this song (Strong) won my heart. I do not know what appealed for this fact (the music, lyrics or voice the singer) but it is a fact undeniable and irreversible - I love it!


6) Ostatnia piosenka jest tak inna od wszystkich, że aż tu nie pasuje i zastanawiam się, czy aby na pewno pasuje do mnie. Jednak uwielbiam ją i słucham jej, kiedy tylko mogę. Trouble no more w wykonaniu Mindy Gledhill, tak jak każda jej piosenka, wprawia mnie w szampański nastrój. Nie wiem czy to za sprawą użycia mandoliny (tak myślę, że to mandolina), czy przez lekki, delikatnie folkowy, nastrój tych utworów, ale słucham ich z prawdziwą przyjemnością. 

The last song very differs from the others, and I wonder whether it really fit to me. But I love this song and I listen to it whenever I can. Trouble no more by Mindy Gledhill makes me feel happy. I don't know whether this is due to the use of the mandolin (I think that's mandolin), or by a gentle folk-mood of the songs, but I listen to them with a smile on my face. 


P.S. Twórczością Mindy zainteresowałam się po przeczytaniu wpisu na jednym z blogów. LINK♥ XOXO
P.S. I became interested in Mindy music after reading a post on one of the blogs. LINK♥ XOXO 

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images